Drezden

10/30/2014

Smešteni u Nojštatu (novi deo grada), mogli smo da biramo-da se predamo atmosferi nekog od mnogobrojnih kafea u ovom delu grada, ili da dodjemo do starog dela grada i uživamo u onome što je od Drezdena ostalo posle bombardovanja 1945, kada je veći deo njegovih prelepih gradjevina sravnjen sa zemljom.
Naime, u toku II svetskog rata, februara 1945, oko 80 posto zgrada u istorijskom jezgru sravnjen je sa zemljom. Britanski i američki avioni, na zahtev Sovjeta, napalm bombama zapalili su grad. Požar je trajao punih sedam dana i noći. Kasnije su ovde sagradjene zgrade u stilu socijalrealizma, i one su i danas tu, nekako vas zbune kad krenete u obilazak grada.
Medjutim, lokalne vlasti ulažu velike napore da staro i novo uklope, a da se šarm Drezdena iz starih vremena vrati u svoj njegovoj veličini.

Ovu teritoriju su najpre, još u 4. veku, naselili Lužički Srbi. Prostor je bio močvaran /slovenski- drizd znači močvara, otud ime Drezden/.
Najznačajniji za razvoj grada bio je vladar August Snažni, čovek poznat po tome što je putovao, upoznavao Evropu i gradio, ali i po tome da je imao oko 390-oro dece sa velikim brojem ljubavnica i jedno priznato, koje je živelo sa njegovom ženom u dvorcu u Drezdenu. Putujući po Francuskoj i Italiji, odlučio je da i Drezden odene sličnim gradjevinama, ne štedeći. Zahvaljujući tome, grad je danas, i pored rušenja biser barokne arhitekture.
Kao priznanje Avgustu II Jakom, podignut je spomenik od zlata, koji i danas stoji u centru Drezdena.



Kada pored spomenika, odšetate preko mosta do starog grada, naletećete na Terase Evrope, niz zgrada pored reke, koje u podnožju imaju široko šetalište. Odavde možete da uživate u mirnim vodama reke Elbe.
Odmah iza smešten je Zid saskih vojvoda, napravljen od  25 000 pločica majsenskog porculana, dug 102 i visok deset metara, koji je sastavni deo zgrade Muzeja transporta.
Desno od ovih objekata nalazi se veličanstvena Palata Zvinger i Sempoper, jedna medju najlepšim operama u svetu.
Palata je bila sastavni deo odbrambenih zidova, a njeni vrtovi protezali su se do obale Labe. U njoj je danas smešteno 11 muzeja, ali svakako najvrednije za obilazak je Zeleni trezor koga sačinjava kolekcija blaga koje je sakupio, naravno ko drugi no August Snažni. Samo jedan od izložbenih eksponata, minijatura indijske palate, koštao je koliko i gradnja prave u to vreme.
Opera je sagradjena u stilu italijanske visoke renesanse. Jedna od retkih zgrada koja nosi ime po svom arhitekti-Semepru.
U centralnom delu starog jezgra smeštena je Frauenkirche, koja je u potpunosti razrušena prilikom bombardovanja. Oko 180 miliona eura utrošeno je u njenu obnovu, a izvodjači su neke od originalnih cigala ugradili u samu fasadu. Naravno lako ih je uočiti po karakterističnoj crnoj boji, nastaloj od gara i čadji.
Za kraj noćnog obilaska ostavili smo staru fabriku duvana Yendize, koja je napravljena u orjentalnom stilu, sa mnogo istočnjačkih arhitektonskih elemenata.





fabrika duvana Yendize, projektovana u orjentalnom stilu

Danju smo, naravno, mogli da bolje sagledamo svaki detalj na zgradama, ali i da uživamo u pogledu na reku Elbu.
Drezen je grad koji je sedište najstarije i najveće baze parobroda na svetu. I sad je rekom plovilo par većih, ali verujem da je maja meseca neprocenjivo boraviti ovde. Tada ljubitelji džeza mogu da uživaju u stotinama koncerata lociranim po klubovima i barovima u gradu, ali i na parobrodima.
Turistima se nudi obilazak u konvoju trabanata kabrioleta-Trabi safari. Oni koji pate za vremenom komunizma i Istočne Nemačke, mogu ga oživeti ovakvim obilascima.


murali na ulicama Drezdena







reka Elba


drvored naTerasi Evrope





















jedna od mnogobrojnih fontana u okviru parka pored palate

pogled na dvorište Palata Zvinger 


Dakle, bilo da se odlučite za dnevili noćni obilazak Drezdena, grad vas neće razočarati.

You Might Also Like

0 коментара

Instagram

Follow by Email